PYLEK

2xff#f0a24cxff2xff★xfxxfx★xff20xff100xff100xff3xff0xff50xff0

środa, 21 marca 2018

Fit Pizza z Patelni

Składniki 
  • 1 lub 1 i 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej orkiszowej (może być też inna, prócz kokosowej bo z niej nie wyjdzie ) ilość mąki zależy też od wielkości patelni 
  •  0,5 łyżeczki soli
  •  opcjonalnie można dodać też łyżeczkę ulubionych ziół
  • 1/2 szklanki letniej wody
  • 1,5-2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • mozzarella
  • ser żółty 
  • 5-6 plasterków szynki szwarcwaldzkiej
  • rukola
  • olej kokosy do wysmarowania lekko patelni 
Sos pomidorowy;
  • 250 ml passaty pomidorowej lub 0,5 puszki pomidorów krojonych 
  • łyżka oliwy z oliwek lub olej kokosowy 
  • sól i pieprz do smaku
  • ząbek czosnku 
  • 1 łyżeczka oregano ( opcjonalnie ) 
Zamiast sosu pomidorowego pizzę można posmarować ketchupem:)


Sposób przyrządzania :

Sos
  1. Do garnka wlać oliwę lub olej kokosowy , dodać przeciśnięty czosnek i chwilę podsmażyć ciągle mieszając . 
  2. Następnie dodać pomidorową passatę lub pomidory z puszki , oregano , sól i pieprz. Zagotować a później zmniejszyć ogień i gotować około 15 min.
Ciasto 
  1. Wszystkie składniki wrzucić do miski, dodać wodę , wyrobić ciasto i rozwałkować bardzo cienko . 
  2. Rozgrzać porządnie patelnię z odrobinka oleju kokosowego bądź innego, położyć placek i  na najmniejszym ogniu smażyć do zrumienienia . 
  3. Gdy pizza już się zarumieni, obrócić na drugą stronę i odstawić na chwilę z palnika, posmarować ciasto sosem , położyć ser , mozzarelle i pomidorki przekrojone na pół.
  4. Następnie patelnie przykryć pokrywką i postawić ją ponownie na gaz (najpierw na dużym ogniu a po chwili go zmniejszyć) Smażyć do roztopienia sera .
  5. Po wyjęciu pizzy z patelni posypać ją rukolą i położyć szynkę szwarcwaldzką 
 
PIZZA PRZED DODANIEM RUKOLI I SZYNKI





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz